Share this page

Ból szyi i ramion

Nieswoisty ból szyi i ramion jest powszechną dolegliwością zarówno u młodzieży, jak i dorosłych oraz związany jest z takimi schorzeniami jak nadwyrężenie szyi, skręcenie szyi, odgięciowy uraz kręgosłupa szyjnego czy inne schorzenia szyi. Ból ma zwykle charakter ostry (utrzymujący się nie dłużej niż 3 tygodnie) lub przewlekły (utrzymujący się przez okres dłuższy niż 12 tygodni).

Co można zrobić:

  • Ćwiczenie sprawności: obejmuje ćwiczenia sprawności fizycznej pod kątem giętkości, sprawności aerobowej, koordynacji, siły mięśni i odporności.
  • Szczególna gama ćwiczeń ruchowych wykonywanych kilka razy dziennie może być skuteczna w przypadku leczenia zarówno ostrego, jak i przewlekłego bólu szyi i ramion. Celem tych ćwiczeń jest zwiększenie możliwości ruchowej w obrębie stawów.
  • Ćwiczenia proprioceptywne i wzmacniające zalecane są również w przypadku bólu szyi i ramion. Zmysł proprioceptywny odnosi się do odbierania i wysyłania czucia, które informuje nas o ruchu i pozycji ciała. Celem ćwiczeń wzmacniających jest poprawa pracy mięśni, np. aktywacja mięśni, wytrzymałość i siła.
  • By zobaczyć przykłady, zobacz ćwiczenia na ból szyi i ramion.
  • Leczenie lekami przeciwzapalnymi i przeciwbólowymi.

Zalecana strategia produktu

Voltaren® Emulgel® 1%Voltaren® Emulgel® 1%

Najpopularniejszy na świecie niesteroidowy przeciwzapalny lek dostępny bez recepty. Preparat o działaniu miejscowym, który leczy ból i zapalenia.

Więcej

Ćwiczenia wg ogólnej sprawności

Ćwiczenia wg ogólnej sprawnościStwórz swój własny plan treningowy

Odkryj całą paletę ćwiczeń ruchowych, wzmacniających, poprawiających koordynację i odporność stworzonych specjalnie z myślą o Tobie.

Czytaj więcej

Przewodnik po bólu

Przewodnik po bóluCiesz się swobodą ruchu

Skorzystaj z naszego prostego interaktywnego narzędzia, by znaleźć najlepsze ćwiczenia, sposoby leczenia oraz porady stworzone specjalnie dla Ciebie.

Więcej

Prawa autorskie © 2012 Novartis Poland Sp. z o.o